Härlig ridtur hos Maria!

Ja, nu är jag hos Maria, jag kom hit igår, d longera maria mej barbacka lite på Gullan, vilket jag inte tyckte så mycket om ;)

Men idag var det bättre, då longera hon mig igen, men med sadel och träns! Och jag testade att galoppera, vilket jag inte har gjort på över 1½ år. Och den gången ramlade jag av, så det var lite nervöst. Men den här gången gick det jättebra! Och var roligt =)
Sen selade vi Mio, Maria skulle köra honom och jag rida bredvid på Gullan. Först trava vi bara, men så börja Mio trava fortare oh fortare så Gullan ville bara hänga md så hon börja galoppera, så då galoppera jag själv, och shit vad roligt det var! Man fick en känsla av att man flög fram över marken. Så då trava vi och galoppera i omgångar, det var bara roligt!

Men sen när vi red förbi ett hus så rasa det snö från taket och Mi blev verkligen jätte rädd! Så han hoppade ut på åkern, eller snarare kastade sig ut! Och Gullan hon kastade sig åt andra hållet, och började skena hemåt, men jag fick stopp på henne snabbt och inte ramlade jag av heller!
Men Mio, han satt fast i den djupa snön på åkern, och var nära att ge upp, men Maria puschade och drev på honom så tillslut kom de loss! Allt gick bra iallafall, sen fick även jag prova att köra Mio, men jag tycker det är roligare att rida!

Jag ska stanna till imorrgon, kul! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0