Hemma...

På åsgatan, känns konstigt att det är mitt hem nu, ovant kanske. Har ju inte ens bott här en vecka, men ensamhet, det kan man nog inte vänja sig vid...Fast det blir nog bättre när jag har fått tag i allt jag ska ha, så jag kan kalla det hem, och så att jag känner att det är det! Nu är väggarna kala, inga gardiner i fönstren, det ekar när man pratar. Tomt. Men har ju ändå nästan allt, har iallafall några mysiga golvlampor som ger ett varmt sken. En soffa, säng och ett fint matbord.
Badrummet är helt klart, det blev fint. Jag får försöka fokusera på det som är bra, men är så lätt att fastna i det negativa.

Hade ju kul förut idag! Jag och Maria red ut en sväng, blev några galoppsträckor! Kul. Sen sadla Maria bara av Mio så fortsatte jag och Gullan. Fick en ridlektion av Maria. Tränade lite dressyr. Gick väll sådär. Finns en del att träna på, både för mig och Gullan!
Solen sken så var alldeles svettig när jag kom in. Våren är påväg!

Sen fick jag skuts till stan, där hämtade Anna och Kim upp mig skulle kolla in hur jag har det. Stannade nån timme. Vad jag ska göra ikväll vet jag inte. Sitta vid datorn, läsa. Något i den stilen blir det.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Min älskade lillasyster, jag förstår att det känns ensamt och tomt! Nej, att vara ensam i sig vänjer man sig kanske inte vid, men med tiden klarar man av det bättre och bättre och när du väl fått familj och barn kommer du uppskatta att få vara själv ibland... ;-) Det var kanske lite krasst, men allvarligt Lisa så blir det bättre. Speciellt när du fått tag på allt du behöver och fått det lite mysigt med gardiner och tavlor. Och som du säger; fokusera på det som är bra! Du säger att badrummet är klart; menar du att det har blivit renoverat eller att du har inrett det klart? Bordet som Annika fixade låter ju jättefint! Vi måste få komma och hälsa på snart och se hur du har det.



Härligt att du hade en fin dag med Maria och hästarna! Det är så kul att du börjat rida igen och tycker om det. Fint väder hade ni ju igår också - idag är det värre med snön som bara vräker ner...

:-( Nu vill vi ha vår på riktigt!

2010-03-21 @ 13:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0