Mycket ansvar

Till er som skriker till era föräldrar: åhh fan va jag längtar tills jag kommer härifrån och får bo i en egen lägenhet!

Det är ingen dans på rosor direkt, så mycket ansvar, så mycket man måste fixa som man oftast inte behöver göra hemma. Om jag hade haft ett annat alternativ så skulle jag ha väntat med lägenhet kan jag säga.
Har haft mkt idag. Först var de praktik på dagiset, efter det skulle jag till tandläkaren, sen möte på soc, sen cykla hem och börja tvätta på en gång (Och här har dom bara en tvättmaskin så tar ju evigheter!) Laga mat, diska.
Jaja, nu ska jag bara vänta på att tvätten torkar och bära upp den i lägenheten, sen är det klart, skönt.

Fast när jag skulle diska upptäckte jag att det inte fanns något varmvatten, och elementen var också kalla! Och så är det fortfarande, ska försöka få tag i nån som kan fixa det. Det verkar som ingen i huset har värme..
Drygt!

Mitt råd: Bo hemma om det funkar någorlunda bra. För det är inte lättare att bo själv!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mycket kloka ord från en mycket klok syster. Det är verkligen inte lätt att flytta hemifrån; så mycket som man tidigare fått hjälp med ska man plötsligt klara helt själv. Men du klarar det gumman, för du är stark! Och då du bodde hos mamma fick du ju fixa mycket själv också, så du är ju ändå van. Förstår att gårdagen var jobbig för dig, men alla dagar är ju inte sådana iallafall. Jag tänker på dig varje dag min älskade syster. Vi ses snart. Kram!

2010-03-25 @ 10:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0