Ramla av...Igen

Ja idag red vi ut med hästarna. Vi red ut på något fält, snön såg ganska stabil ut, men det var den inte! Härstarna sjönk ner för varje steg. Så sjönk Gullan ända ner till bogen samtidigt som hon lutade åt sidan så att jag gled av. Ingen fara skedd för varken henne eller mej. Jag fortsatte att gå framför henne tills vi kom ut på vägen, men Maria hade ju fortsatt att rida Mio, mellan där vi var och vägen var det ett dike, men det såg inte Maria och inte Mio heller så när dom skulle över så snubbla Mio till och gick omkull på marken, så han började blöda, lyckligtvis var det bara ett srapsår, Maria gjorde heller inte illa sig, tur!
Men det slutade med att vi skrittade hem, så att vi kunde undersöka såret ordentligt. Men som sagt, det gick bra.

Men jag ville rida lite mer, så jag och Gullan hoppade och galopperade lite. Jag klarade 45 cm! Vilket är högt för mig då första gången jag hoppade var igår, och då bara 10 cm.
Men så naturligtvis, jag skänklade Gullan fel, råkade sparka henne i magen, vilket hon inte tyckte om så hon vägrade alldeles framför hindret så jag flög av, Jag satt upp igen och skulle försöka, men var då nervös vilket hon nog kände av, så samma sak igen, så jag flög av igen, hmm, men satte upp igen, provade att hoppa på 30, och då gick det bra =) Så ja, mestadels gick det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0